Podvědomí
Zatím co naše vědomá mysl přemýšlí abstraktně, pozoruje, posuzuje, rozhoduje a stanovuje cíle ,
PODVĚDOMÁ mysl neustále monitoruje činnost každé buňky našeho těla a skrze autonomní nervový systém řídí činnost všech našich orgánů ( srdce, plíce, trávicí i vylučovací orgány...)
PODVĚDOMÍ je obrovská databáze, kde jsou všechny programy, které jsme si stáhli v době těhotenství a v prvních 6 letech života.
Jsou to všechny programy nezbytné pro fungování těla. Jsou automatické a nemůžeme je ovládat vědomě, svou vůlí...
PODVĚDOMÍ uchovává i vše , co jsme se naučili či přebrali od svých rodičů, sourozenců, rodiny, komunity, náboženství atd. V tomto období jsou naše mozkové vlny ve stavu theta , což je stav velmi podobný hypnoze a je ideální pro rychlé učení velkého množství informací. Proto se děti v předškolním věku mohou snadno a rychle naučit cizí jazyk nebo hrát na piano....
Bohužel, mnohá přesvědčení , která jsme uložili do svého podvědomí v tomto věku jsou limitující , oslabující až sebedestruktivní. Zásadně ale ovlivňují to, jak vnímáme realitu a jaká rozhodnutí děláme...
Nejhorší a nejvíce omezující přesvědčení získáváme v ranném dětství .
Děti do 6 až 7 let věku nemají vyvinutou schopnost racionálně posoudit a analyzovat situaci, vše co vidí a slyší , ukládají do svého podvědomí jako fakta, jako informace o tom jací jsou a jak svět funguje...
Například: když čtyřleté dítě přijde ze školky a nadšeně ukazuje mamince obrázek, který nakreslilo a ona zařve nedávej to na stůl a mazej si umýt ruce před večeří.... V tomhle věku dítě není schopno vyhodnotit, že matka je přetažená a vynervovaná, protože otec není doma a už několik nocí nespala, protože mladší sestřičce rostou zuby...Tohle dítě bude vnímat odmítnutí, to že asi neumí kreslit, že si nezaslouží pozornost...A zřejmě celý další život se bude stydět vyjádřit svou kreativitu...A jeho podvědomí mu vždy vytvoří tělesný problém , který mu znemožní kreslit, aby se vyhnul zesměšnění nebo odmítnutí v souvislosti s nakreslením jakéhokoliv obrázku....